Στάδια ανάπτυξης του μωρού μας
Τα νέα μας
© 2023 buOna. All rights reserved | Developed by ADS Solutions
Στάδια ανάπτυξης του μωρού μας
Νεογέννητο (0-3 μήνες)
κλαίει για πολλά και διαφορετικά πράγματα (λόγω πείνας, λόγω κολικών, λόγω ζέστης κ.λπ.) και αρχίζει να αναγνωρίζει φωνές.
Σε επίπεδο σωματικό, αρχίζει σιγά σιγά να ελέγχει τα χεράκια, τα ποδαράκια και το κεφαλάκι του, γυρνάει όταν ακούει ήχους και ακολουθεί αντικείμενα με τα μάτια του. Μετά τους 2 μήνες, αρχίζει και να χαμογελάει.
3 μηνών έως 1 έτους
το μωρό αρχίζει να παράγει μία ποικιλία ήχων, ακούει όταν του μιλάνε και μπορεί να αποκρίνεται.
Σωματικά ελέγχει καλύτερα τα άκρα του, μπορεί να καθίσει ίσια, να γυρίσει, αλλά και να κυλιστεί.
αναγνωρίζει το όνομά του και μπορεί να ακολουθήσει κάποιες οδηγίες που του δίνονται μέσω χειρονομιών, ενώ απολαμβάνει να ρίχνει κάτω αντικείμενα ή να τα βλέπει να πέφτουν.
Σε σωματικό επίπεδο, μπορεί να αρπάζει αντικείμενα, αρχίζει να μπουσουλάει, ενώ κάποια μωρά μπορεί και να καταφέρουν να σταθούν.
καταλαβαίνει τι σημαίνει «όχι», μπορεί να δείχνει και να επικοινωνεί με χειρονομίες, ενώ είναι πιθανό να αρχίσει να χρησιμοποιεί και πρωτολέξεις.
Κάποια μωρά, πλησιάζοντας το ένα έτος, μπορεί να πούνε και τις πρώτες τους λεξούλες, ενώ μπορούν να συγκεντρωθούν σε κάτι μέχρι και για ένα λεπτό. Κινητικά, το μωρό μας μπορεί να καταφέρει να περπατήσει στηριζόμενο στα έπιπλα, αλλά και να σταθεί όρθιο για λίγο, χωρίς να χρειάζεται υποστήριξη.
1 έως 3 έτη
το μωρό μας αρχίζει συνήθως να λέει τις πρώτες του λεξούλες και απαντά σε ερωτήσεις.
Σωματικά μπορεί να σταθεί και να κάνει μερικά βήματα μόνο του, κάθεται εύκολα και μπουσουλάει πολύ γρήγορα.
χρησιμοποιεί πλέον τουλάχιστον 50 λέξεις, ονοματίζει αντικείμενα και εικόνες, μπορεί να ακολουθήσει οδηγίες, του αρέσει να ακούει παραμύθια και μιλάει στον εαυτό του ενώ παίζει. Επιπλέον, μπορεί να αναγνωρίσει τον εαυτό του στον καθρέφτη, αλλά και να καταλαβαίνει ότι τα αντικείμενα εξακολουθούν να υπάρχουν ακόμα κι αν δεν τα βλέπει.
Ήδη μπορεί να περπατάει χωρίς κανένα πρόβλημα, μπορεί να φάει μόνο του, να πιει μόνο του από ποτήρι, αλλά και να φτιάξει πύργους με τουβλάκια.
χρησιμοποιεί πλέον ολοκληρωμένες προτάσεις, μπορεί να περιγράψει τι ακριβώς κάνει, ενώ μπορεί να συμμετάσχει και σε συζήτηση με κάποιον τρίτο. Επιπλέον, τα συναισθήματά του είναι εμφανή, μπορεί να παίζει δίπλα σε παιδάκια (αλλά όχι πάντα μαζί τους), ενώ αλλάζει συχνά διαθέσεις. Ακόμα, μπορεί να αντιγράψει συμπεριφορές, ξέρει τα χρώματα με τα ονόματά τους, ενώ μπορεί και να φτιάξει ομάδες από όμοια αντικείμενα ή εικόνες.
Σωματικά μπορεί να χρησιμοποιεί μόνο του την τουαλέτα, μπορεί να ρίξει ή να κλωτσήσει μια μπάλα και να αποφεύγει εμπόδια, μπορεί να πηδάει και να σκαρφαλώνει, μέχρι και να οδηγήσει τρίκυκλο που έχει βοηθητικές ρόδες.